tirsdag den 25. oktober 2011

Turen til Frankrig og Seksoghalvtredsende dag

I Frankrig har jeg hver dag noteret, hvad jeg har lavet. Her kommer det:

Første dag:Vi skulle rigtigt op kl. halv fire om morgenen, men vi fandt ud af, at Lars havde læst flybilletterne forkert, så vi skulle op til normal tid. Vi skulle løbe, men det nægtede vi, så vi lod vær... Så tig vi til time, og så havde vi fri til vi skulle afsted. Før vi tog med bussen, var der det sygeste farvel, og nogen begyndte endda at græde. Vi tog bussen til lufthavnen, hvor vi ventede to timer. Så tog vi flyet til Paris! Vi gik igennem rulletrappe-tunnellen. Da ve landede skulle vi med bus igen. Rigtigt skulle vi kører i tre til fire timer, men det var myldretid, så det blev hurtigt (eller ikke så hurtigt) seks timer. I mellemtiden stoppede vi ved en tankstation kl. ni om aftenen. Jeg købte noget slik, og det var mega billigt, og vi spiste også vores madpakker. Vi var på skolen ved midnat. Alle var trætte. Pedro skulle bo på værelse sammen, i internatet, og i værelset overfor, skulle Selma og Stine bo. På internatet boede der også alle de små franske piger.

Anden dag: Læreren aka Shh!-damen kom og vækkede os halv syv. -.-' Så kom der random, små, franske piger, og sagde: "get up! get up!" Og de grinede af os... Morgenmaden var mærkelig. Kakao fra en skål? Hmmmm... I den første time lavede vi navneleg med vores med-klasse. Det O.K. sjovt (drôle). Bagefter skulle jeg være med til dansktimen med nogen af de andre. Jeg underviste to drenge der hed Jason og Gregory. Den dag var vi også ude i byen, som forresten var meget lille. Der var et lille loppemarked, hvor jeg købte et armbånd. Lidt tid efter gik Johnny, Stine og jeg en tur ned til en sø med et valnøddetræ. Der spiste vi valnødder... Vi mødte nogen andre på vej til det store supermarked. Det købte jeg røgelse og nivea creme. Så tog vi hjem og slappede lidt. Jeg fik også en 'le petit charmeur'. Aftensmaden var dårlig. Om aftenen sad Pedro på værelset og hørte musik og sov og sådan.

Tredje dag: Vi spiste morgenmad, og Pedro vaskede op. Det var jo lørdag, så der var kun danskerne. My Horse! Men det sjoveste var at tage bussen til en festival. Vi var på et museum, og jeg købte et andet armbånd. Ellers var det lidt halv-kedeligt. Men der var også telte med musik, og der sad to mænd og lavede bionic music. Jeg tegnede den ene. Så var vi over i et andet telt, hvor vi så en plakat bag baren Johnny og jeg gerne ville have. Vi spurgte Jøk, hvordan man spurgte, og så gik vi ind og spurgte dem bag baren. De sagde vi skulle spørge nogen undder muséet. Der hjalp Jøk os, og de sagde at vi skulle komme tilbage i slutningen af aftenen, før vi måtte få den. Vi gik lidt rundt, og på et tidspunkt gik vi ind i teltet igen, og en mand spurgte os, om det var os, der havde spurgt efter plakaten, og vi sagde ja. Han havde nemlig fundet en ekstra, som vi fik :D Vi to hen i techno-teltet, og dansede med alle danskerne! Det var helt vildt sjovt, og de spillede alt muligt forskelligt musik! Det var lige hvad jeg havde brug for, uden jeg vidste det. Der var vi i timer! Så så vi et andet show med en flamingodanser... Til aftensmad fil vi Paella, men der var kylling i :O Det havde Jøk ikke sagt. Men jeg spiste skaldyrene.. Vi var hjemme på internatet kl. elleve. Vi var trætte.

Seksoghalvtredsende dag:
I går kom jeg her over, og i dag var første skoledag for mig. Jeg havde først dansk, og så engelsk, så fransk og fysik. Men det bedste af alt var, at jeg fandt en at bytte linjefag med! :D Så nu skal jeg forhåbentligt på musiklinje! Jeg lavede også mine vampyrtænder igen:D Så har jeg øvet klaver, for jeg skal jo holde julekoncert på min mormors plejehjem til jul... tsk. Ellers har jeg bare hygget mig inde på 207, og andet i den stil :D Vi skal til at i seng, godnat :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar